1 трав. 2011 р.

Ви чули коли-небудь про "Deutsche Welle"?

Відома німецька інформаційна агенція з нещодавніх пір віщає он-лайн (http://www.dw-world.de/dw/0,,298,00.html), але почути новини від її журналістів можна і по телевізору (канал УТ-1, програми «Європа сьогодні», «Україна-актуально»).

 У цьому місяці, а саме 12 квітня, відбулась невелика конференція за участі кореспондента "Deutsche Welle" («Німецька хвиля») в Україні – Лілією Живуцькою (Гришко). Організатором зустрічі виступила Настя Чучман.

 Коли учасники почули про історію, устрій і внутрішню організацію «Німецької хвилі», виявилось, що спочатку «Хвиля» створювалась просто як медіа-ресурс, основною метою якого було (і лишається) позиціонування Німеччини у світі. 

 Ця організація має 30 редакцій по всьому світі і постійно розширюється. Їхня щотижнева аудиторія ж складає більш як 86 млн людей на тиждень.

 Плавно переходячи до невеличких порад для юних журналістів, Лілія зазначила, що : «кожен з кореспондентів перед написанням своєї статті повинен обов’язково (!) задати собі питання: чому наша аудиторія повинна знати про це саме зараз?». Далі, посміхаючись: «Ну а якщо відповіді на це не знаходиться, викидаємо і починаємо спочатку». 

Також, серед відповідей на безліч питань нашої скромної (лише спочатку) аудиторії, ми отримали певний перелік пріоритетів при відборі тем для написання статті, якими керуються кореспонденти «Німецької хвилі»:

Драматичність події у світі

Новизна

Актуальність теми на сьогодні

Теми, які цікавлять людей

Про великих і сильних світу цього - НАТО, ЄС

Теми шоу-бізнесу німецького і європейського

Близькість регіонів

Дні пам’яті світового масштабу

«Журналіст сам шукає собі тему. У нас немає такого, щоб давали які-небудь теми, і ми повинні на цю тему писати». 

«Заборонених тем немає, проте, наприклад, про екстремістів і терористів повідомляємо дистанційовано, не надаючи їм мікрофон». Жанри, в яких працюють кореспонденти «Німецької хвилі», є досить чітко визначеними:

Класична новина (з 2-ма протилежними експертними думками)

Аналітичні матеріали

Інтерв’ю

Репортажі

Розслідування (рідко зустрічається)

Про і контра на певну одну проблему

На питання, наскільки можливо стати журналістом, не навчаючись за цією спеціальністю, Лілія заспокоїла: «Я сама не є журналістом за освітою, тож все можливо».

На питання «якої помилки треба припуститися, щоб тебе звільнили» Лілія з посмішкою відповіла: «Я вже досить довго працюю у радіоефірі, і у мене помилки були, та ще нікого не звільняли».

Ще до порад юним журналістам, було зазначено про структуру тексту:

«У ньому повинна обов’язково бути інтрига, щоб там.. домогосподарка не вимкнула, і пішла далі смажити млинці. Це стосовно ефірного мовлення. Що ж до он-лайн версії - інтрига теж повинна бути. Перш за все, думаємо про читача. Заголовки теж повинні бути яскраві, на 4-5 слів». 

Під кінець конференції нас зібралося чоловік під 30, хоча спочатку було десь 7-ро, і  Лілія була приємно здивована щирою зацікавленістю темою, відповідаючи на всі питання. Отже і завершили нашу зустріч на досить оптимістичній ноті. З обіцянкою бути запрошеними і на інші, не менш цікаві. 

Литвинова Євгенія

Немає коментарів:

Дописати коментар