29 вер. 2012 р.


Що таке Американська Мрія?
Що таке США? Де знаходиться ця країна? Чим вона так приваблює нас? Кожна сучасна молода людина може дати відповіді на ці запитання. Та чи будуть вони об’єктивними?  І чи варто поспішати з висновками про американську мрію? Розвінчує міфи про Америку людина, котра прожила там вже 10 років, поїхавши з України.
Працювати, працювати, працювати

«Коли потрапляєш у США, перше, що впадає у вічі,...швидкість життя, постійний рух, відсутність особистого часу Чому так? Тому що без праці, яка залежить від швидкості, тут не проживеш і хвилини. Коли я вперше приїхала до СШАу моїй кишені була лише віза нареченої За руку я тримала  сина. Тож зрозуміла, що перше, чим  буду займатися, -   шукатиму собі роботу. У мене є прекрасний чоловік, який добре заробляє, але без роботи я витримала лише перші три місяці. Потім пішла працювати до супермаркету. Ніхто не питатиме, де ти працюєш, цікаво, чи ти працюєш взагалі. То лише у голлівудських фільмах супермами не працюють, і за це їх цілують чоловіки вранці. Реальність Сполучених Штатів така, що тебе ніхто не зрозуміє, якщо  будеш вдень сидіти вдома (починаючи з 10 років). І відсутність роботи позначиться не лише на ставленні сусідів, але і на твоєму житті. У мене був досвід спілкування зі студентами з України, які приїздять до США за програмою. Їм здається, що сума грошей, яку вона зароблять у сфері обслуговування,  достатня. Можливо, і так, якщо не потрібно сплачувати за страхування. Тут треба страхувати все: від нерухомості до власного життя. І це не найгірший бік  податкової системи Америки».
Освіта
«Міф про освіту взагалі багатоаспектний. Якість шкільної освіти в США набагато нижча за українську. Мій син в Україні був трієчником, а в Америці став відмінником. Найбільше мене здивувала «ціна» освіти. Для того, щоб навчатися в університеті,  маючи український атестат, треба заплатити  шалені гроші. Тому, закінчивши українську школу, не поспішайте до американського вишу. Українському диплому державного зразка про вищу освіту, особливо технічну, в США надають перевагу. І це не міф. Після закінчення американського університету, навіть з червоним  дипломом, влаштуватися за фахом практично неможливо. Понад 60% випускників вишів стажуються без заробітної плати щонайменше протягом 3 років. А в цей час батьки продовжують сплачувати за їхнє страхування. Поняття «безкоштовна освіта» живе лише в уяві моїх співвітчизників, а стипендія не існує взагалі».
Розваги
«До переїзду поняття про американські розваги мала лише з американських фільмів. Шикарні авто, довгі сукні, високі підбори та фешенебельні ресторани… В Україні придбала необхідні, як тоді здавалось, речі, поклала їх до валізи. А приїхавши,  так і не дістала за 10 років. Хоча ні, одного разу я це зробила. Якось сусіди покликали нас в театр, і я згадала про довгу пурпурну сукню. Настав вечір. Я нафарбована, на підборах ( у стилі американських мелодрам) спускаюся сходами до вітальні, а там наші друзі у.. джинсах і  кросівках. Повірте, шок був не лише в моїх очах. Але на цьому цікава історія не закінчується. Після того, як я переодяглася у «нормальний» одяг, ми поїхали до театру, у холі якого продають поп-корн і пиво. І сусіди, і мій чоловік із задоволенням закупили собі «театральної» їжі. Сидимо  у театрі -  вся зала хрумає поп-корн, у той час як театральна трупа плаче на сцені. Дивноале актори вже звикли до постійного шуму і ніяк не реагують на те, що відбувається в глядацькому залі».
Їжа
«Найцікавіший пункт про американське життя. Що таке «американська їжа»,  зрозуміла після того, як познайомилася з батьками мого  чоловіка. Я всю ніч готувалася до важливої зутрічі, вирішила приготувати український сюрприз – наварилала борщу й напекла пиріжків (як весело пекти з американських інгредієнтів, заслуговує на окрему статтю – прим. автора). Ще зранку помітила, що чоловік якось підозріло дивиться на мене. Не розуміючи цього погляду, я все спакувала і, задоволена, поїхала в гості. Виходжу  з авто, мене всі одразу люблять-цілують, запрошують у двір, посеред  якого стоїть стіл, а на ньому  стейк і три пляшки пива. І більше нічого. Я віднесла, не розпаковуючи, свої страви в машину. А потім  тихенько з’їла вночі, щоб ніхто не бачив».
Аспектів гарного американського життя дуже багато насправді. Інколи хочеться плакати, інколи сміятися. Та як не крути, скрізь є проблеми і складнощі. Якщо зможеш з ними боротися в Америці, то зможеш і в Україні. А загалом, «добре там, де нас нема». Тому ніколи не поспішайте з висновками про високі мрії, особливо американські.

Анастасія Арсенюк



Немає коментарів:

Дописати коментар