
Якщо серйозно, то адаптація не тільки торкається навчального процесу, а й зачіпає багато аспектів функціонування організму людини та її діяльності. На біологічному рівні даються взнаки зміни фізичних умов: температури, освітлення, звуків тощо. На психічному – пристосування нервової системи, процесів пізнання та інтелектуальної сфери до навчальної діяльності. Психологічно необхідним є звикання до нових умов, вимог, порядків. Емоційно-вольова та мотиваційна сфера також зазнають змін.
Найсуттєвішим є соціальний фактор. Зустріч із друзями, нові одногрупники, нові знайомства, нові викладачі, інша кімната, інші сусіди. Можливо, навіть інший соціальний статус. Темп життя пришвидшується: з’являється величезний обсяг справ, турбот, інтересів, бажань, терміни виконання яких вкрай стислі. Та й проста метушня навколо стає чомусь більш помітною.
Думка психолога з цього приводу така: «Чесно кажучи, здатність до адаптації мало залежить від тривалості відпочинку. Я швидше наголосила б на тому, що період пристосування для кожного організму – це приблизно два перших тижні. Цей процес повністю індивідуальний. Комусь, наприклад, легше почати роботу одразу, а хтось буде збиратися цілий день. Так само й тут. Немає єдиного погляду. Швидше за все, треба аналізувати можливості та здатності кожної людини окремо».

Зміна режиму сну та харчування, а також труднощі, пов’язані з поєднанням дозвілля та навчання, перешкоджають адаптації.
Найважче першокурсникам: різкий перехід до самостійного життя, невпевненість, страх, сумніви.
Усе ж, десять місяців не оминуть навіть найбільш легковажних. Вихід один: розвантажити пам'ять. Щоб відновити сили, потрібно чимало часу. Тобто, коли говорять про канікули, потрібно пам’ятати : тривалість вимірюється якістю. Відпочивайте так, аби сил вистачило не на один, а на цілих два навчальних роки.
Інна Фещук
Немає коментарів:
Дописати коментар