«Купила
калоши, жмых, хомут не знаю зачем, но очень дешево», або реклама: для чого вона і що спонукає нас до придбання продукції, що
рекламують?
Усі ми знаємо, що реклама
має на меті привернути більше уваги до певного товару задля того, аби швидше і
дорожче його продати. Також нам відомо, що хороші товари не потребують реклами,
проте чому ж ми все одно після перегляду інформаційного відео чи просто почутої
реклами біжимо до магазину і купуємо черговий
непотрібний тюбик крему «Яндзи» сумнівної якості чи нову гуму, при тому не
маючи авто? «Про всяк випадок, а раптом у господарстві знадобиться», - скажете ви. Мабуть, нам подобається
ходити по граблях.
Насправді все, що людина
бачить і чує, сприймається нею на двох рівнях – свідомому і підсвідомому. Кожне
почуте слово або побачена яскрава картинка викликає в людини певну емоційну
реакцію, яка в свою чергу спричиняє фізичні дії. Таким чином,
використовуючи певні ретельно підібрані методи, можна «програмувати» потенційних покупців на певну поведінку. Реклама ВЖЕ перетворилася на
своєрідного «терориста» нашої свідомості.
І рекламісти дуже добре знають, ЯК привернути увагу споживачів,
переконавши їх у необхідності купити товар.
Одним із прикладів хорошого
маркетингового ходу є використання «чарівних» слів: РОЗПРОДАЖ, ЗНИЖКИ,
ПОДАРУНКИ, БЕЗКОШТОВНО, ВПЕРШЕ, ЛИШЕ СЬОГОДНІ тощо. Також треба звернути увагу
на те, що сучасні рекламісти роблять ставку саме на молоду генерацію. Причина
такого вибору дуже проста: на молодіжну свідомість дуже легко впливати і немає
потреби ламати ніякі стереотипи. Я продивилася рекламні ролики, вивіски на
магазинах та виокремила найяскравіші, на мою думку, рекламні пастки:
2) ефект «білої ворони» : «Ти ще досі не з нами? Не впусти свій шанс».
3) сексуальні мотиви : «Бонжур-десерт» − все заради жіночої втіхи».
4) яскравість картинки: реклама напою «Живчик».
5) гумористичні мотиви : реклама «M&M`s».
6) реклама, що активізує страх потенційної втрати грошей. У такому випадку
вона пропонує заощаджувати шляхом покупки більш «вигідного» товару: реклама прального порошку «Gala», реклама мобільного оператора «МТС».
7) ефект «тут і зараз». Така реклама примушує споживача поспішити придбати
товар «доки він є у наявності»: «Лише сьогодні», « Поспішай! До кінця акції
залишилось…»
8) залучення «селебрітіс» – товар,
прорекламований відомою людиною, умовно дозволяє звичайним людям бути на рівних з «зірками», до того ж така
реклама викликає довіру, адже ж ми гадаємо, що багата та відома людина не буде
користуватись абичим : наприклад, реклама косметичних засобів «L`Oreal».
Ми
оточені яскравою рекламою, яка так і манить, і манить щось купити, але наша
задача – навчитись контролювати свої «підсвідомі апетити» та зуміти сказати
«ні» одноразовим капцям для солярію, гайковому ключу 9х16 та щітці для зубів на
батарейках. Успіхів!
Жибер Юлія
Примітка:
головний редактор не несе жодної відповідальності за мовні недоліки автора
статті!
Немає коментарів:
Дописати коментар