24 лют. 2013 р.


«Купила калоши, жмых, хомут не знаю зачем, но очень дешево», або реклама: для чого вона і  що спонукає нас до придбання продукції, що рекламують?


         Усі ми знаємо, що реклама має на меті привернути більше уваги до певного товару задля того, аби швидше і дорожче його продати. Також нам відомо, що хороші товари не потребують реклами, проте чому ж ми все одно після перегляду інформаційного відео чи просто почутої реклами  біжимо до магазину і купуємо черговий непотрібний тюбик крему «Яндзи» сумнівної якості чи нову гуму, при тому не маючи авто? «Про всяк випадок, а раптом у господарстві  знадобиться», - скажете ви. Мабуть, нам подобається ходити по граблях.

         Насправді все, що людина бачить і чує, сприймається нею на двох рівнях – свідомому і підсвідомому. Кожне почуте слово або побачена яскрава картинка викликає в людини певну емоційну реакцію, яка в свою чергу спричиняє фізичні дії. Таким чином, використовуючи певні ретельно підібрані методи, можна «програмувати» потенційних покупців на певну поведінку.  Реклама ВЖЕ перетворилася на своєрідного «терориста» нашої свідомості.  І рекламісти дуже добре знають, ЯК привернути увагу споживачів, переконавши їх у необхідності купити товар.


         Одним із прикладів хорошого маркетингового ходу є використання «чарівних» слів: РОЗПРОДАЖ, ЗНИЖКИ, ПОДАРУНКИ, БЕЗКОШТОВНО, ВПЕРШЕ, ЛИШЕ СЬОГОДНІ тощо. Також треба звернути увагу на те, що сучасні рекламісти роблять ставку саме на молоду генерацію. Причина такого вибору дуже проста: на молодіжну свідомість дуже легко впливати і немає потреби ламати ніякі стереотипи. Я продивилася рекламні ролики, вивіски на магазинах та виокремила найяскравіші, на мою думку,  рекламні пастки:


1) слогани, які підвищують самооцінку : «Молодь обирає
Pepsi» або ж «Samsung – будь лідером».

2) ефект «білої ворони» : «Ти ще досі не з нами? Не впусти свій шанс».

3) сексуальні мотиви : «Бонжур-десерт» − все заради жіночої втіхи».

4) яскравість картинки: реклама напою «Живчик».

5) гумористичні мотиви : реклама «M&M`s».

6) реклама, що активізує страх потенційної втрати грошей. У такому випадку вона пропонує заощаджувати шляхом покупки більш «вигідного» товару: реклама прального  порошку «Gala», реклама мобільного оператора «МТС».

7) ефект «тут і зараз». Така реклама примушує споживача поспішити придбати товар «доки він є у наявності»: «Лише сьогодні», « Поспішай! До кінця акції залишилось…»

8) залучення «селебрітіс» –  товар, прорекламований відомою людиною, умовно дозволяє звичайним людям  бути на рівних з «зірками», до того ж така реклама викликає довіру, адже ж ми гадаємо, що багата та відома людина не буде користуватись абичим : наприклад, реклама косметичних засобів «L`Oreal».


        Ми оточені яскравою рекламою, яка так і манить, і манить щось купити, але наша задача – навчитись контролювати свої «підсвідомі апетити» та зуміти сказати «ні» одноразовим капцям для солярію, гайковому ключу 9х16 та щітці для зубів на батарейках. Успіхів! 





Жибер Юлія

Примітка: головний редактор не несе жодної відповідальності за мовні недоліки автора статті!


Немає коментарів:

Дописати коментар