Надбавка до стипендії, або хочу влаштуватися на роботу
Сьогочасний рівень розвитку суспільства, його технічного прогресу, як ніколи вимагає від людей, а зокрема студентів, значних капіталовкладень. З кожним днем наші потреби зростають, на відміну від фінансових доходів у вигляді стипендій, тому ми чи не щодня замислюємося про необхідність пошуку роботи. Але які перешкоди виникають у теперішніх спудеїв, коли вони намагаються влаштуватися на роботу, які якості перш за все цікавлять працедавця, та на що потрібно звертати увагу, коли ви шукаєте роботу?
У кожного новачка є мрії про професійну реалізацію та кар'єрне зростання. Це свідчить про цілеспрямованість. Однак просування до хорошої посади вимагає старанної роботи, і лише роботою над собою можна досягти кар'єрних висот.
Перш за все потрібно окреслити коло своїх зацікавлень. Тут все залежить лише від вас. Робота, що буде пов’язана з вашою спеціальністю є ідеальним варіантом, адже ви і практикуватиметеся і по закінченні навчання матимете що написати в резюме.
Коли ви приблизно обрали для себе сферу діяльності, що цікавить вас найбільше, розіслали свої анкети та отримали запрошення на співбесіду, не забудьте дізнатися більше про компанію, куди ви збираєтеся влаштовуватися: про історію, профілі діяльності, специфіку роботи. Потім розберіться, що вмієте ви і що потрібно для обраної посади. Почитайте в інтернеті, які обов'язки на цій роботі у вас можуть бути. На співбесіді необхідно поводитися спокійно і впевнено. Роботодавцю не потрібна маруда, яка боїться і зайве слово сказати, і помилитися.
А ось що точно необхідно кожному, хто починає кар'єру, - це відповідальність і чесність.
Не соромно чогось не вміти, але хотіти навчитися.
При співбесіді контролюйте ситуацію, своє резюме необхідно знати уздовж і впоперек. Не грайте в піддавалки. Задавайте питання самі. Ви повинні з’ясувати, чи підходь вам ця робота. Запитуйте про все, що вас цікавить. Занотовуйте почуте під час співбесіди. По-перше, так ви демонструєте, що вам уже важливо все, що говорить потенційне начальство. По-друге, це допоможе вам при подальших співбесідах у цій компанії (рідко кого беруть на роботу з першого заходу). По-третє, зручна поза (ноги впевнено впираються в підлогу, права рука пише, ліва влучними жестами підкреслює сказане) заспокоює тіло й знімає нервозність.
Завжди запитуйте наприкінці співбесіди, що далі: коли з ким зв’язатися й до кого прийти.
При співбесіді контролюйте ситуацію, своє резюме необхідно знати уздовж і впоперек. Не грайте в піддавалки. Задавайте питання самі. Ви повинні з’ясувати, чи підходь вам ця робота. Запитуйте про все, що вас цікавить. Занотовуйте почуте під час співбесіди. По-перше, так ви демонструєте, що вам уже важливо все, що говорить потенційне начальство. По-друге, це допоможе вам при подальших співбесідах у цій компанії (рідко кого беруть на роботу з першого заходу). По-третє, зручна поза (ноги впевнено впираються в підлогу, права рука пише, ліва влучними жестами підкреслює сказане) заспокоює тіло й знімає нервозність.
Завжди запитуйте наприкінці співбесіди, що далі: коли з ким зв’язатися й до кого прийти.
Також при влаштовуванні на роботу не можна забувати про низку особистісних якостей, що впливатимуть на ваш імідж:
1. Пунктуальність. Ваше запізнення на співбесіду не додасть вам плюсів, але якщо це випадково відбулося, знайдіть можливість попередити того, хто проводитиме співбесіду, про те, що ви не зможете вчасно на неї прибути.
2. Ввічливість. Слова вітання, прощання й подяки залишать про вас приємне враження в співрозмовника й підкреслять рівень вашого виховання, освіти.
3. Обов’язковість. Якщо в розмові з менеджером ви обіцяли подзвонити, написати лист або підготувати резюме, дотримуйтесь свого слова й спробуйте укластися в задані строки. Якщо не встигли – попередьте, інакше вас відзначать як необов’язкову людину.
4. Зовнішній вигляд. Більшість менеджерів з персоналу надають великого значення тому, як кандидат виглядає. Навряд чи вашому співрозмовнику сподобається, що ви прийшли на співбесіду в джинсах. Хоча не буває правил без винятків, наприклад, у творчій сфері це цілком прийнятно.
5. Практично всі менеджери з персоналу з підозрою ставляться до кандидатів тільки з „матеріальною мотивацією”. Питання про компенсаційний пакет задавайте в останню чергу, після з’ясувань перспектив росту, типу організаційної структури, офіційної місії компанії тощо.
6. Негативні відгуки про останнє місце роботи й про керівників. Якщо одна із причин зміни вашого останнього місця роботи „не зійшлися характерами з начальником”, а про колишніх колег відгукуєтесь як про „інтриганів і змовників”, то може скластись враження, що ви конфліктна людина, і не ладите з людьми.
1. Пунктуальність. Ваше запізнення на співбесіду не додасть вам плюсів, але якщо це випадково відбулося, знайдіть можливість попередити того, хто проводитиме співбесіду, про те, що ви не зможете вчасно на неї прибути.
2. Ввічливість. Слова вітання, прощання й подяки залишать про вас приємне враження в співрозмовника й підкреслять рівень вашого виховання, освіти.
3. Обов’язковість. Якщо в розмові з менеджером ви обіцяли подзвонити, написати лист або підготувати резюме, дотримуйтесь свого слова й спробуйте укластися в задані строки. Якщо не встигли – попередьте, інакше вас відзначать як необов’язкову людину.
4. Зовнішній вигляд. Більшість менеджерів з персоналу надають великого значення тому, як кандидат виглядає. Навряд чи вашому співрозмовнику сподобається, що ви прийшли на співбесіду в джинсах. Хоча не буває правил без винятків, наприклад, у творчій сфері це цілком прийнятно.
5. Практично всі менеджери з персоналу з підозрою ставляться до кандидатів тільки з „матеріальною мотивацією”. Питання про компенсаційний пакет задавайте в останню чергу, після з’ясувань перспектив росту, типу організаційної структури, офіційної місії компанії тощо.
6. Негативні відгуки про останнє місце роботи й про керівників. Якщо одна із причин зміни вашого останнього місця роботи „не зійшлися характерами з начальником”, а про колишніх колег відгукуєтесь як про „інтриганів і змовників”, то може скластись враження, що ви конфліктна людина, і не ладите з людьми.
Окрім цього всього працедавці звертають увагу на те, чи володіє потенційній працівник деякими непрофесійними якостями, які потрібно розвивати, щоб бути більш затребуваним на ринку праці. Це для студентів не менш важливо, адже, як правило, свою першу роботу вони отримують ще навчаючись і разом з нею неоціненний досвід.
Головними такими якостями називають:
Вміння слухати. Не важливо наскільки ви талановиті, якщо не можете слідувати вказівкам, що вам дають. Зауважуйте всі нюанси та деталі, адже саме від них часто залежать ваші шанси влаштування на роботу та подальша успішність виконання завдань.
Вміння адаптуватися. Вам потрібно з перших же днів призвичаїтися до графіку роботи, познайомитися з колегами. Це вам допоможе швидше звикнути та навчатися.
Вміння працювати в команді. Важко знайти вакансію, де не йтиметься про вміння працювати згуртовано з іншими працівниками. Це потрібно не лише компанії, але й вам. Розвивати цю якість необов’язково лише на роботі. Ви можете виконувати спільний проект разом з кимось, брати участь в соціальних заходах тощо.
Трудова етика. Ваша репутація дуже важлива, коли мова йде про роботу. Що про вас говорять інші? Чи вмієте ви довести справу до кінця? Чи проявляєте ініціативу, навіть якщо це не входить у ваші обов’язки? Все це визначає рівень вашого трудового етикету.
Комунікабельність. Вміння спілкуватися можна вважати фундаментом емоційного інтелекту. І працедавець звертає увагу на це пер за все: як ви спілкуєтеся по телефону, наскільки переконливим є ваш електронний лист або презентація. Тренуйтеся перед дзеркалом, готуйте відповіді на типові запитання, намагайтеся відповідати чітко і по суті. Пам’ятайте, що хороша комунікабельність згодиться вам не лише на роботі, а й в повсякденному житті.
Вміння слухати. Не важливо наскільки ви талановиті, якщо не можете слідувати вказівкам, що вам дають. Зауважуйте всі нюанси та деталі, адже саме від них часто залежать ваші шанси влаштування на роботу та подальша успішність виконання завдань.
Вміння адаптуватися. Вам потрібно з перших же днів призвичаїтися до графіку роботи, познайомитися з колегами. Це вам допоможе швидше звикнути та навчатися.
Вміння працювати в команді. Важко знайти вакансію, де не йтиметься про вміння працювати згуртовано з іншими працівниками. Це потрібно не лише компанії, але й вам. Розвивати цю якість необов’язково лише на роботі. Ви можете виконувати спільний проект разом з кимось, брати участь в соціальних заходах тощо.
Трудова етика. Ваша репутація дуже важлива, коли мова йде про роботу. Що про вас говорять інші? Чи вмієте ви довести справу до кінця? Чи проявляєте ініціативу, навіть якщо це не входить у ваші обов’язки? Все це визначає рівень вашого трудового етикету.
Комунікабельність. Вміння спілкуватися можна вважати фундаментом емоційного інтелекту. І працедавець звертає увагу на це пер за все: як ви спілкуєтеся по телефону, наскільки переконливим є ваш електронний лист або презентація. Тренуйтеся перед дзеркалом, готуйте відповіді на типові запитання, намагайтеся відповідати чітко і по суті. Пам’ятайте, що хороша комунікабельність згодиться вам не лише на роботі, а й в повсякденному житті.
І ще кілька заміток наостанок. Кожен студент, при пошуку роботи, через недосвідченість, може потрапити до недобросовісного працедавця. Під час пошуку роботи ми найбільш вразливі та довірливі, через що можемо витратити дарма свій час.
Перш за все, на що потрібно звертати увагу при пошуку роботи, що може свідчити про недобросовісність працедавця.:
Оголошення про роботу розміщенні на стовпах, зупинках.
Оголошення містить не чіткий опис вакансії, не вказані чіткі вимоги до робітників.
У вакансії вказується на можливість нереально високого заробітку
Немає повноцінної контактної інформації, а номери містять коди 090 або 070 (вони являються шахрайськими)
Не вказується сфера діяльності компанії, фірми, а подекуди і її назва.
Вас просять вислати свої персональні дані ще на етапі розгляду вашої кандидатури
Просять вислати SMS- повідомлення, зателефонувати на різноманітні номери.
Прохання заплатити певну суму стверджуючи, що вона необхідна для оформлення документів, купівля навчальної літератури тощо.
При співбесіді потрібно звернути увагу на місце його проведення. Якщо місце неохайне або це підвальне приміщення, а назва компанії надрукована на листку А4, то потрібно також насторожитися.
Коли ми ще вчимося, то, зрозуміло, що у нас не так багато шляхів для самореалізації. Ми говоримо і про відсутність повної вищої освіти, досвіду, необхідність особливого робочого дня.
Тому найпоширеніші позиції для студента без досвіду роботи - це асистент, консультант, секретар, стажист. Пропрацювавши на такій позиції рік-два і зарекомендувавши себе, ви отримаєте чудову можливість піднятися кар'єрними сходами на наступний щабель, відповідальніший і значиміший.
Перш за все, на що потрібно звертати увагу при пошуку роботи, що може свідчити про недобросовісність працедавця.:
Оголошення про роботу розміщенні на стовпах, зупинках.
Оголошення містить не чіткий опис вакансії, не вказані чіткі вимоги до робітників.
У вакансії вказується на можливість нереально високого заробітку
Немає повноцінної контактної інформації, а номери містять коди 090 або 070 (вони являються шахрайськими)
Не вказується сфера діяльності компанії, фірми, а подекуди і її назва.
Вас просять вислати свої персональні дані ще на етапі розгляду вашої кандидатури
Просять вислати SMS- повідомлення, зателефонувати на різноманітні номери.
Прохання заплатити певну суму стверджуючи, що вона необхідна для оформлення документів, купівля навчальної літератури тощо.
При співбесіді потрібно звернути увагу на місце його проведення. Якщо місце неохайне або це підвальне приміщення, а назва компанії надрукована на листку А4, то потрібно також насторожитися.
Коли ми ще вчимося, то, зрозуміло, що у нас не так багато шляхів для самореалізації. Ми говоримо і про відсутність повної вищої освіти, досвіду, необхідність особливого робочого дня.
Тому найпоширеніші позиції для студента без досвіду роботи - це асистент, консультант, секретар, стажист. Пропрацювавши на такій позиції рік-два і зарекомендувавши себе, ви отримаєте чудову можливість піднятися кар'єрними сходами на наступний щабель, відповідальніший і значиміший.
Для нас – філологів - найперспективнішими будуть ті вакансії, де ми зможемо використати знання мов, літератури, тобто всього, чого нас навчають у ВУЗі. Тому найкращими варіантами будуть:
Репетитор.
Репетиторство — універсальний спосіб підробітку. Цим займаються всі — від студентів вищих курсів до пенсіонерів. Оплата години репетитора прямо залежить від розмірів гаманця батьків недбалого учня та вашого професійного рівня.
Написання рефератів, курсових, дипломних проектів.
Заробити можна на “сачках” чи просто зайнятих людях. Писати можна за якою завгодно спеціальністю — інтернет є недарма! Шукати замовлення слід серед однокурсників, а також шляхом розклейки оголошень на стінах вузу та біля шкіл.
Репетиторство — універсальний спосіб підробітку. Цим займаються всі — від студентів вищих курсів до пенсіонерів. Оплата години репетитора прямо залежить від розмірів гаманця батьків недбалого учня та вашого професійного рівня.
Написання рефератів, курсових, дипломних проектів.
Заробити можна на “сачках” чи просто зайнятих людях. Писати можна за якою завгодно спеціальністю — інтернет є недарма! Шукати замовлення слід серед однокурсників, а також шляхом розклейки оголошень на стінах вузу та біля шкіл.
Перекладач.
При хорошому знанні мови та технічній досконалості просто гріх не перекладати! Візьми будь-яку програмку-перекладач, забий туди текст і виправляй комп'ютерні ляпи. Оплата перекладів посторінкова: від 1 до 5 доларів за аркуш. В основному, правда, потрібні технічні перекладачі — а це не кожному під силу. Щоб отримати замовлення, разміщуй оголошення в газетах та їх інтернет-аналогах. Не слід забувати і про так зване «сарафанне радіо»: людина, якій ваш переклад сподобався, обов'язково порекомендує вас іншому. З видавництвами ж краще працювати напряму, якщо рівень володіння мовою високий.
При хорошому знанні мови та технічній досконалості просто гріх не перекладати! Візьми будь-яку програмку-перекладач, забий туди текст і виправляй комп'ютерні ляпи. Оплата перекладів посторінкова: від 1 до 5 доларів за аркуш. В основному, правда, потрібні технічні перекладачі — а це не кожному під силу. Щоб отримати замовлення, разміщуй оголошення в газетах та їх інтернет-аналогах. Не слід забувати і про так зване «сарафанне радіо»: людина, якій ваш переклад сподобався, обов'язково порекомендує вас іншому. З видавництвами ж краще працювати напряму, якщо рівень володіння мовою високий.
Журналіст.
Помиляєшся, якщо думаєш, що журналістами працюють лише випускники журфаку. У галузевих ЗМІ повно кваліфікованих фахівців, які й пишуть усі статті. Виявляється, у них виходить не набагато гірше, ніж у акул пера… А іноді й значно професійніше.
Помиляєшся, якщо думаєш, що журналістами працюють лише випускники журфаку. У галузевих ЗМІ повно кваліфікованих фахівців, які й пишуть усі статті. Виявляється, у них виходить не набагато гірше, ніж у акул пера… А іноді й значно професійніше.
Редактор, коректор.
Наступна область примінення ваших здібностей це редагування та коректура, словом, маніпуляції з текстом. Корректорська правка — виправлення пунктуаційних та орфографічних помилок. Редагування — значно складніший процес; буває воно технічним, літературним і науковим. Іноді доводиться скорочувати текст, шукати логічні помилки, рецензувати. Оплачується коректура по-різному, від приблизно 0,5 долара за сторінку. Проте робота вимагає уродженої або неабиякої набутої грамотності, навичок правки, а також пильності, акуратності і, як правило, вищої філологічної чи редакторської освіти. Редакторські вакансії кращі шукати у видавництвах чи через біржу праці.
Наступна область примінення ваших здібностей це редагування та коректура, словом, маніпуляції з текстом. Корректорська правка — виправлення пунктуаційних та орфографічних помилок. Редагування — значно складніший процес; буває воно технічним, літературним і науковим. Іноді доводиться скорочувати текст, шукати логічні помилки, рецензувати. Оплачується коректура по-різному, від приблизно 0,5 долара за сторінку. Проте робота вимагає уродженої або неабиякої набутої грамотності, навичок правки, а також пильності, акуратності і, як правило, вищої філологічної чи редакторської освіти. Редакторські вакансії кращі шукати у видавництвах чи через біржу праці.
Моніторинг ЗМІ.
Якщо в тебе гарно виходить обробляти та аналізувати інформацію, спробуй «моніторити» ЗМІ (пресу, телебачення чи інтернет) — тобто читати газети, дивитися новини, виділяючи при цьому стратегічну лінію подачі подій. Основні навички, що вимагаються для цієї діяльності: аналітичне мислення, вміння літературно оформювати свої думки і виділяти головне.
Ну і враховуючи те, що значного розвитку на даному етапі досягнула всесвітня павутина і всю необхідну інформацію ми часто отримуємо саме з Інтернету, то і роботу ми часто шукаємо саме там. До вашої уваги кілька найбільших українських інтернет-порталів для пошуку роботи, хоча і пам’ятати слід про те, що і там на нас часто чекає небезпека.
1 www.jooble.com.ua
2 job4IT.net
3 www.superjob.ua
4 www.jobportal.com.ua
5 www.rabotaplus.com.ua
6 www.work.ua
7 www.careerjet.ua
8 www.101.com.ua
9 www.rabota.ua
10 www.careerguide.com.ua
11 www.vakansii.ua
12 www.jobs.ua
Якщо в тебе гарно виходить обробляти та аналізувати інформацію, спробуй «моніторити» ЗМІ (пресу, телебачення чи інтернет) — тобто читати газети, дивитися новини, виділяючи при цьому стратегічну лінію подачі подій. Основні навички, що вимагаються для цієї діяльності: аналітичне мислення, вміння літературно оформювати свої думки і виділяти головне.
Ну і враховуючи те, що значного розвитку на даному етапі досягнула всесвітня павутина і всю необхідну інформацію ми часто отримуємо саме з Інтернету, то і роботу ми часто шукаємо саме там. До вашої уваги кілька найбільших українських інтернет-порталів для пошуку роботи, хоча і пам’ятати слід про те, що і там на нас часто чекає небезпека.
1 www.jooble.com.ua
2 job4IT.net
3 www.superjob.ua
4 www.jobportal.com.ua
5 www.rabotaplus.com.ua
6 www.work.ua
7 www.careerjet.ua
8 www.101.com.ua
9 www.rabota.ua
10 www.careerguide.com.ua
11 www.vakansii.ua
12 www.jobs.ua
Христина Шевчик
Примітка: головний редактор не несе жодної відповідальності за мовні недоліки автора статті!
Немає коментарів:
Дописати коментар