1 бер. 2011 р.

В чому секрет популярності соцмереж?


У 1973 році американські психологи провели досить цікавий  експеримент, у якому брали участь дві групи незнайомих людей. Одній  з груп було запропоновано спілкуватися про найтаємніше протягом декількох годин, тільки при ввімкненому світлі. А інша група спілкувалася про власні таємниці, але при вимкненому світлі, дотримуючись повної конфіденційності.


Експериментальним групам було дозволено робити все, що завгодно. Після експерименту учасники повинні були покинути лабораторії, дотримуючись абсолютної анонімності. 

Людина - істота соціальна. Тому група «зі світлом» просто спілкувалася на невимушені теми, і її учасники з легкістю покинули приміщення, не довіривши одне одному жодної таємниці. А група з «темної кімнати» перебувала в настрої емоційної відвертості та ніжності. Говорили переважно про «найголовніше» та найтаємніше. Респонденти вийшли абсолютно задоволеними і почали шукати таких же таємних зустрічей.

Анонімність та свобода  допомагають людині розслабитися в  розмові та не думати про наслідки. Саме цим пояснюється популярність соціальних мереж та різних «щоденників». Але найцікавішим є те, що перша  соціальна мережа - ЖивийЖурнал - була створена задля спілкування вже знайомих між собою однокурсників Бреда Фіцпатріка. Проте через певний час це переросло в анонімний блог новин та думок, що ще раз підтвердило теорію 1973-го року.

На сьогодні популярність соціальних мереж просто фантастична! За офіційною статистикою, акаунт «Facebook» мають понад 400 мільйонів активних користувачів, 54(!) мільйона яких оновлюють свій статус щоденно. Кожен місяць на «Facebook» завантажується понад 2,5 мільярда фотографій. Звичайний користувач витрачає близько 55 хвилин щодня на користування даною мережею, залишаючи близько 25 коментарів і 9 разів натискаючи «мені подобається». А кількість надісланих приватних повідомлень сягає мільярда щогодини.

Найпопулярнішою соціальною мережею на території  України є соцмережа «Вконтакті», відвідуваність якої сягає 23 мільйонів осіб щоденно. Кожен день користувачі проглядають понад 2,5 мільярдів сторінок.

Сьогодні ці «темні кімнати» стали невід’ємною частиною нашого життя, з біологічної та комунікативної точок зору. Проте, не варто, щоб саме соціальна мережа ставала нашим головним засобом комунікації, тому що, як стверджують ті ж самі вчені, спілкування тет-а-тет на свіжому повітрі є набагато кориснішим та ефективнішим.

Анастасія Арсенюк

Немає коментарів:

Дописати коментар